perjantai 28. elokuuta 2015

Zoomailua

Mulla on tänään koulusta etäpäivä, joten on hyvää aikaa kirjoitella blogiin. Äsken tein yhtä postausta valmiiksi ensi viikolle varmaan 1,5-2 tuntia, mutta ajattelin nyt tämänkin tehdä tässä samalla.

Olen jo pitkään miettinyt jonkun suhthalvan zoomobjektiivin ostoa. Tolla 18-55mm kittiobjektiivilla kun ei kovin kaukaa kuvailla. Laatu on näkynyt viimeistään siinä kohtaa, kun kuvia joutuu rajaamaan paljon. Päädyin hankkimaan Canonin 55-250mm IS STM- objektiivin. Se on näitä halvimpia zoomeja, mutta tarpeeksi hyvä mun käyttöön, eikä mulla olisi ollut edes rahaa mihinkään paljon kalliimpaan.


Vähän olen jo putkea testaillut ja vaikuttaa todella hyvältä ostokselta! Kuvat näyttää paremmilta, kun tausta sumentuu paljon ja niitä pystyy ottaa tosi kaukaa. Ihan lähellä olevia kohteita ei tietenkään voi niin helposti kuvata, mutta siihen voin käyttää vanhaa objektiivia. Tarkennus on tosi hiljainen, niinkuin vanhassakin objektiivissani STM:n takia. Välillä objektiivi tosin tarkentaa ohi kohteesta.

Tässä on kuvia, joita oon ottanut. Parantelin kuvien kontrastia, valotusta ja värejä vähän koneella, niin kun lähes aina teen.
Tallillakin piti päästä kuvaamaan :'D

























7 kommenttia:

  1. Oon miettinyt ihan saman objektiivin ostoa! Hassua, meillä on samat kameratkin :D Tosi hyviä kuvia! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mistä muuten ostit tuon ja kuinka paljon maksoi?

      Poista
    2. Ohhoh! :D ja kiitos! Toi on Rajalasta ja tinkaamalla saatiin 265€, kun ollaan ostettu mun kamera joskus sieltä :'D Normaalihintaa en muista.

      Poista
  2. Aivan ihana kuva hessusta tuo toinen ja viides<3 muutkin olivat hyviä kuvia;)

    VastaaPoista
  3. Ihana postaus. Tehtiin kaverin kanssa blogi tässä linkki jos haluat käydä vilkaisemassa. pikkutopohannat.blogspot.com

    VastaaPoista