perjantai 13. maaliskuuta 2015

Mel ja hauska hyppypäivä

Moi! Mä oon Mella ja tulin vuorostani postailemaan teille. Tämä viikko on ollut tosi hauska, sillä olen päässyt lähes joka päivä ulkoilemaan! Ennen tätä viikkoa ulkona on ollut paljon kylmempää ja pimeämpää, mutta yhtäkkiä siellä paistaakin aurinko joka päivä. Ulkona on mun mielestä joskus jännittävää, mutta toisina päivinä taas tosi kivaa. Säikyn nimittäin ääniä jonkun verran.

Eilen oli erilainen ulkoilupäivä, sillä juoksemisen lisäksi pääsin esteradalle! Ensin mami laittoi mulle valjaat ja avasi oven. Mietin hetken, uskallanko mennä, mutta sitten lähdin rohkeasti ulos. Siellä olikin ihanaa, kun sain juoksennella ja tutkia kaikkea ihan vapaasti. Juoksin ympäri pihaa ja heitin parit iloloikatkin, kun olo tuntui varmalta. Ulkona on hassua nykyään se, että siellä on taas syötävää, jota ei ole pitkään aikaan näkynyt! Se on tosi hyvää, mutta Saara ei anna mun syödä ihan kaikkea. Se on outoa.

Kun olin hetken juoksennellut, Saara vei mut esteen eteen. Esteet oli aluksi ihan helppoja mulle, kyllä mä nyt isompiakin pääsisin! Päätin ottaa aika rauhallisesti, sillä auringonpaisteessa tuli lämmin, mutta etenin silti melko reippaasti. Aina ratojen välissä pääsin tutkimaan muutamiksi minuuteiksi pihaa. Mua kiinnostaa aina kaikki erilaiset jutut ihan tosi paljon, joten tutkiminen on kyllä parasta!

Kuvat © Eva ja Elsa




Yhtäkkiä haistoin reviirilläni toisen naaraan. Se oli Minni! Minua kiinnosti tulija todella paljon, mutta Saara ei päästänyt mua liian lähelle, sillä Minni ei muka tykkää musta. Kuka nyt ei musta tykkäisi? Minni katosi yhtä nopeasti mun luota, kun tulikin, mutta menin heti tutkimaan sen hajuja lumihankeen. Merkkasin tietenkin päälle, kun sehän oli mun reviiriä!

Saara väitti, että järkytyin Minnin tulosta. Kuinka niin muka? Seisoin tossa asennossa vaan ehkä, no, minuutin?

Sitten esteet vaan nousi ja piteni, mutta mä hypin nekin hyvin. Suurimmat oli eliitin kokoisia.Välillä en pystynyt keskittymään, kun näin Minnin radan reunalla. Mamin kehotuksesta muistin taas hyppiä hienosti.






"Vesieste" Mä tykkään siitä!
Pian on kuulemma taas monet kisat luvassa. Pääsen taas näyttämään taitoni, ja tietysti tutkimaan kaikkea erikoista!! :) Hessu ei kuulemma ollut yhtään niin innoissaan hyppimisestä, kun mä, joten se ei pääse Petexpoon mukaan.

Mun tassut on menneet kovin tummiksi, kun olen saanut ulkoilla niin paljon. Ainoa huono puoli siinä.

-Mel-

7 kommenttia:

  1. Tää oli mahtava ja hauska postaus! Ihana Mella! <3

    VastaaPoista
  2. Ei varmaan kannattaisi hypyttää noin isoja esteitä kovalla pohjalla. Virallisissa estesäännöissähän on kielletty hypyttäminen ilman mattoa kaikilla muilla pinnoilla, paitsi soralla ja nurmella, ja siihen on ihan syynsä. Kovat iskut joustamatonta pohjaa vasten rasittavat niveliä todella paljon, samasta syystä ihmisen on parempi ja mukavampi juosta lenkkareilla kuin kovapohjaisilla tennareilla näin esimerkkinä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiedostan kyllä tämän ja sen takia en yleensä hypytäkään tossa laatotuksella. Tällä hetkellä muualla maa on ihan jäässä, joten ei ole oikein parempaakaan hyppypaikkaa. Enkä ole kyllä ainoa joka tollasella alustalla on joskus hypyttänyt. Mutta kiitos asiallisesta kommentistasi, otan asian jatkossa enemmän huomioon :)

      Poista
    2. Olen huomannut, että monet hypyttävät juurikin laatoituksella, mikä on mielestäni hyvin outoa jos kerran riskit tiedostetaan. Itse odottaisin ennemmin parempia ilmoja kuin altistaisin kanini niin rasitusvammoille ja kipeille jaloille, mutta se on tietysti jokaisen kaninomistajan itse harkittavissa oleva asia :)

      Poista